Wednesday, July 29, 2015

Daras Rohani Khazain Nombor 1

Hazrat Maseeh Mau’ud alaihis salam bersabda:-

“Mubarak atas kamu apabila kamu tidak pernah memperlihatkan keletihan dalam berdoa, dan ruh kamu hancur luluh dalam berdoa, dan air mata kamu mengalir, dan dada kamu membara, dan doa kamu itu mengarahkan kamu pergi bersendirian, duduk dalam pondok yang gelap gelita di dalam hutan yang sunyi sepi, dan doa kamu itu menjadikan kamu seperti orang gila, kosong fikiran dan benar-benar tidak tahu akibatnya, kerana akhirnya kamu akan mendapat kurnia.

Tuhan, yang kepada-Nya kita memohon adalah sangat Pengasih dan Penyayang, Maha Hidup, Benar, Setia, Kasih kepada hamba-hamba. Maka kamu juga hendaklah menjadi seorang yang setia, dan berdoalah dengan penuh kesetiaan dan benar, supaya kamu dikasihi. Jauhilah kebisingan dunia, janganlah cemarkan agama melalui permusuhan peribadi. Pilihlah kekalahan semata-mata untuk Tuhan kamu dan terimalah kekalahan supaya kamu diwariskan dengan kemenangan-kemenangan yang besar. Tuhan akan memperlihatkan mukjizat kepada orang yang berdoa, dan orang yang memohon kepada Allah juga akan diberikan nikmat yang luar biasa. Doa datangnya dari Tuhan dan ia akan kembali kepada Tuhan. Melalui doa, Tuhan akan begitu dekat sekali, demikian dekatnya laksana diri kamu dan nyawa kamu.”

(Lecture Sialkot, Rohani Khazain Jilid 20, halaman 223)

No comments:

Post a Comment

Makkah Al-Mukarramah

  Wahai anak-anak! Kita semua tahu bahawa alam ini diciptakan oleh Allah semata-mata untuk kekasih-Nya Nabi Muhammad sallallaahu alaihi wa...