Tuesday, October 16, 2012

2012 KEDATANGAN NABI ISA / SECOND COMING JESUS CHRIST


Yang jelas kedatangan Imam Mahdi bukan membawa syariat baru tetapi adalah untuk menyempurnakan wasiat suci Nabi Muhammad saw dan meneruskan syariat Baginda saw. Apa yang perlu diperhatikan ialah berdasarkan sabda Rasulullah saw bahawa Imam Mahdi akan berdepan dengan umat Islam yang akan bersikap seperti umat Yahudi dan Nasrani kerana mereka akan memperolok-olokkan, memfitnah dan menentangnya.

Baginda saw juga mengetahui Imam Mahdi akan menerima penentangan daripada umat Islam sendiri yang akan diketuai oleh para ulama ortodoks. Atas dasar itu demi menyelamatkan umat Islam, Nabi Muhammad saw telah banyak meninggalkan pesanan dan memberi peringatan serta bimbingan kepada umat Islam untuk mengenal kebenaran Imam Mahdi. Sejarah berulang kembali sepertimana yang banyak digambarkan dalam Al Quran, manusia sering menolak utusan Allah swt kerana takut kepada cemuhan masyarakat, terlalu percaya kepada fitnah dan sudah selesa dengan kepercayaan yang mereka warisi secara turun temurun. Kajilah sejarah Islam hanya mereka yang bersungguh-sungguh mencari kebenaran akan diberi petunjuk oleh Allah swt. Pada peringkat awal para sahabat ra mengalami penderitaan tetapi akhirnya mereka menikmati kelazatan keimanan yang sangat luar biasa.

Carilah Jemaat Yang Ada Imam

Oleh itu, kajilah rahsia hadis berikut untuk menyelamatkan umat Islam pada hari ini. Riwayat Hazrat Hudzaifah yang bertanyakan kepada Nabi Muhammad saw selepas masyarakat Jahiliyah menerima kebaikan daripada Allah swt dengan kedatangan Baginda saw dan menjadi umat Islam apakah akan datang keburukan lagi, Rasulullah saw bersabda: Ya! Akan ada orang--orang yang memanggil ke arah pintu neraka. Maka barangsiapa mengikut panggilan itu maka mereka akan menjadi ahli neraka. Aku berkata, Ya Rasulullah jelaskan kepada kami berkenaan dengan mereka itu. Rasulullah saw bersabda: Bahawa mereka adalah dari golongan kita (umat Islam sendiri). Mereka akan bertutur seperti kita katakan. Aku bertanya, Ya Rasulullah! Perintahkan kepadaku, seandainya perkara-perkara ini terjadi di dalam kehidupanku. Baginda saw bersabda: Bergabunglah engkau dengan orang-orang Islam yang mempunyai JEMAAT dan mempunyai IMAM". (Misykat Bab Fitnah dan Bukhari Bab Tanda-Tanda Kenabian Dalam Islam).

No comments:

Post a Comment

Makkah Al-Mukarramah

  Wahai anak-anak! Kita semua tahu bahawa alam ini diciptakan oleh Allah semata-mata untuk kekasih-Nya Nabi Muhammad sallallaahu alaihi wa...