Monday, December 9, 2013

SIAPA SEBENARNYA YANG EKSTREMIS DI MALAYSIA?



Benarkah Ahmadiyah adalah golongan ekstremis?

Ini adalah momokan yang sering dihadapkan oleh penguasa agama sehingga pihak kerajaan, media dan masyarakat berjaya dibohongi mereka. Pembohongan ini yang menyebabkan penguasa agama amat takut berdialog terbuka dengan Ahmadiyah kerana mereka sangat bimbang jika kekejian fitnah mereka terdedah.

Semua ini telah dinubuwatankan oleh Junjungan kita, Khataman Nabiyyin iaitu Nabi terakhir pembawa syariat yang sempurna, Nabi Muhammad saw yang bersabda :

"Akan datang, satu masa atas manusia di mana tidak ada lagi yang tinggal dari Islam kecuali namanya dan dari Al Quran yang akan tinggal hanya tulisannya. Masjid-masjid makmur tapi kosong dari petunjuk. Ulamanya akan menjadi wujud paling buruk di kolong langit. Kekacauan fitnah akan keluar dari mereka tapi akhirnya kembali kepada mereka juga" ( Baihaqi )

Allah swt telah mempersiapkan pelbagai kemudahan teknologi maklumat untuk menyiasat dan besarlah kemurkaan Allah swt jika masyarakat hari ini malas dan takut untuk mencari kebenaran dan menegakkan keadilan. Renungkanlah apa tujuan hidup kita ini?

No comments:

Post a Comment