Monday, May 27, 2013

Muzakarah Dengan Ustaz Azhar Idrus

BERANI USTAZ AZHAR IDRUS MUZAKARAH DENGAN AHMADIYAH??

http://www.youtube.com/watch?v=GfE4RT4BGmA

 


Published on May 26, 2013
Bismillaahir-Rahmaanir-Rahiim

Asyhadu alla ilaa ha ilallaah wa asyhadu anna Muhammad-ur-rasulullaah

THE AHMADIYYA MUSLIM JAMAAT MALAYSIA REQUESTS THAT AN OPEN DISCUSSION (MUZAKARAH) BE HELD WITH USTAZ AZHAR IDRUS (MALAYSIA)

THE AHMADIYYA MUSLIM JAMAAT MALAYSIA HEREBY APPEALS FOR AN OPEN MUZAKARAH TO BE HELD URGENTLY BEFORE ANYTHING OUTWARD HAPPENS.

27 MEI 2013

Yang Dihormati
Ustaz Azhar Idrus

Assalamualaikum,

RAYUAN DIADAKAN MUZAKARAH TERBUKA ;
USTAZ AZHAR IDRUS DENGAN WAKIL JEMAAT AHMADIYAH MUSLIM MALAYSIA.

Terlebih dahulu, shalawat dan salam ke atas Junjungan Kita Nabi Muhammad saw, Nabi terakhir Pembawa Syariat yang sempurna.

Selari dengan perintah Al Quran, pihak saya memohon untuk diadakan MUZAKARAH TERBUKA dengan pihak ustaz. Memandangkan pihak ustaz telah banyak mengeluarkan kenyataan yang tidak benar dan berunsur FITNAH kepada Ahmadiyah.

Oleh itu, sesuai dengan ajaran Nabi Muhammad saw, pihak saya ingin menuntut keadilan dan memohon untuk membela diri terhadap segala kenyataan dan tuduhan yang dilemparkan oleh pihak ustaz dengan diadakan muzakarah terbuka.

Mudah-mudahan MUZAKARAH TERBUKA ini akan membongkar siapa sebenarnya pembohong dan yang menghina Islam serta membolehkan masyarakat, pihak kerajaan dan media massa mendapat informasi yang lebih tepat mengenai permasalahan yang dibangkitkan oleh pihak ustaz.

Sudah tiba masanya, rakyat Malaysia yang semakin matang dan rasional untuk menggunakan jalur kebebasan berfikir untuk menilai sendiri satu kebenaran dan kepalsuan.

Diharapkan pihak ustaz sebagai tokoh Islam yang sering mengajar umat Islam ke arah kebaikan akan sudi menyambut permohonan INI untuk diadakan MUZAKARAH TERBUKA.

Mudah-mudahan MUZAKARAH TERBUKA ini akan diberkati oleh Allah swt dan menonjolkan keagungan Islam yang berdiri dengan dalil dan hujah yang bersumberkan Al Quran dan Sunnah. Sekian, terima kasih.

Wassalam.

Yang benar

Ainul Yakin M. Zain
Jurucakap Jemaat Ahmadiyah Muslim Malaysia
013-2066865


No comments:

Post a Comment

Makkah Al-Mukarramah

  Wahai anak-anak! Kita semua tahu bahawa alam ini diciptakan oleh Allah semata-mata untuk kekasih-Nya Nabi Muhammad sallallaahu alaihi wa...