Tuesday, October 16, 2012

2012 - IMAM MAHDI & NABI ISA (JESUS CHRIST)


Jangan Jadi Yahudi dan Nasrani

Oleh itu, perhatikan dan lakukanlah sedikit kajian terhadap firman-firman Allah swt. Sebagai contoh, kita sering membaca surah Al Fatihah dalam solat lima waktu sehari semalam. Antara rahsia suci dalam Surah tersebut ialah berdoa agar Allah swt menyelamatkan kita agar jangan menjadi golongan yang sesat dan ingkar. Siapakah golongan yang sesat itu? Mereka ialah pemganut agama Kristian yang mempercayai Tuhan memiliki anak dan anak itu masih hidup di atas langit. Ini merupakan syirik kerana mempersekutukan Allah swt dan memperakui seolah-olah Allah swt memiliki anak. Kita berdoa agar jangan menjadi golongan yang ingkar seperti golongan orang Yahudi. Apakah dosa terbesar umat Yahudi? Mereka sering memperolok-olokkan dan menentang utusan Allah swt. Kedua-dua umat ini juga tidak menerima kenabian Rasulullah saw kerana bangsa Arab dianggap lebih rendah martabatnya. Perhatikan sabda suci Rasulullah saw ini: "Kamu (umat Islam) akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawakpun kamu akan mengikutinya" Sahabat bertanya "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kamu maksudkan"?. Nabi Muhammad saw menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka" (H.R Muslim).

Sememangnya pintu wahyu syariat telah tertutup dengan kesempurnaan Al Quran dan begitu juga Kenabian yang membawa syariat telah tertutup dengan kewujudan Nabi Muhammad saw sebagai Khataman Nabiyyin tetapi sifat Allah swt Yang Maha Berkata-kata tidak akan padam sampai bila-bila.


Kini sempurnalah nubuwatan Nabi Muhammad saw yang bersabda bahawa "Sesungguhnya Islam itu mula-mula asing dan akan kembali menjadi asing sebagaimana permulaannya maka dari itu berbahagialah bagi orang-orang yang asing" (Muslim,Ibnu Majah, An-Nasa'i dan Kanzul Umal,JuzI/1192). Kajilah sejarah permulaan Islam ketika Nabi Muhammad saw menyebarkan agama suci ini yang dianggap asing kerana ajarannya bertentangan atau berlainan dengan kebiasaan pada waktu itu. Rasulullah saw juga telah menubuwatankan bahawa masyarakat Islam akan mengalami kerosakan sehingga mereka tidak dapat membezakan ajaran Islam yang sebenar kerana mereka mewarisi fahaman Islam secara turun temurun tanpa mereka sedari bahawa ada sebahagian kefahaman dan penafsiran mereka bertentangan dengan sama sekali dengan Al Quran dan ajaran Nabi Muhammad saw yang sebenar.

No comments:

Post a Comment

Makkah Al-Mukarramah

  Wahai anak-anak! Kita semua tahu bahawa alam ini diciptakan oleh Allah semata-mata untuk kekasih-Nya Nabi Muhammad sallallaahu alaihi wa...